Doorlopende marktconsultatie Inkoop jeugdhulp 2022
Het projectteam is opgedeeld in werkgroepen die inmiddels een start hebben gemaakt met o.a. het uitwerken van de verbeterpunten. Deze ruwe versies willen de werkgroepen graag aan de markt (zorgaanbieders) toetsen. De werkgroepen willen graag weten of de aangebrachte wijzigingen werkbaar en uitvoerbaar zijn. Deze marktconsultatie geven we vorm middels een doorlopende marktconsultatie bestaande uit een belanghebbendengroep en een brede marktconsultatie/informatiebijeenkomst.
Werkgroep Belanghebbenden (smalle marktconsultatie)
Bij de voorbereidingen op een inkoopstrategie is in november 2020 een Werkgroep Belanghebbenden ingericht. Hierin heeft een representatieve vertegenwoordiging van zorgaanbieders zitting. Vanuit de werkgroepen kunnen er op (deel)onderwerpen themagroepen geformeerd worden, waarin een afvaardiging van het projectteam met een aantal belanghebbenden een bepaald onderwerp verder uitdiept of een voorstel tot wijziging toetst. De projectleiding heeft hierin de regie. De Werkgroep Belanghebbenden jeugdhulp heeft nadrukkelijk een voorbereidende en adviserende rol, en dus geen besluitvormende rol. U kunt zich niet meer aanmelden voor deelname aan de Werkgroep Belanghebbenden.
Na elke afronding van een onderwerp worden bevindingen, aandachtspunten en voorstellen in de vorm van een verslag hieronder gepubliceerd. We streven ernaar om binnen 14 dagen na iedere bijeenkomst de definitieve stukken in onderstaand overzicht te publiceren. Via de nieuwsbrief attenderen we u op nieuw gepubliceerde stukken. Overige belanghebbenden hebben vervolgens 5 werkdagen de gelegenheid om hier feedback op te geven. Uw feedback wordt voorgelegd aan de ambtelijke werkgroep. U kunt geen vragen stellen naar aanleiding van de verslagen van de smalle marktconsultatie. Voor vragen verwijzen we u graag naar de pagina veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, kunt u via die pagina uw vraag stellen.
Overzicht bijeenkomsten belanghebbendengroep
Onderwerp | Datum | Bijlagen | Uiterlijke datum feedback |
---|---|---|---|
Kennismakings- bijeenkomst |
01-12-'20 | n.v.t. | |
Normenkader | 17-12-'20 | 21-01.'21 | |
Zorglandschap | 08-01-'21 | 29-01-'21 | |
Doorontwikkeling |
13-01-'21 | 03-02-'21 | |
Scope wonen | 01-02-'21 | 18-02-'21 | |
Kwaliteit | 02-02-'21 |
18-02-'21 | |
Inkoopmethodiek | 03-02-'21 | 25-02-'21 | |
Scope SJH | 08-02-'21 | 25-02-'21 | |
Klik hier om via mail te reageren op een verslaglegging. Vermeld de datum van de bijeenkomst in het onderwerp |
De belanghebbendengroep bestaat uit de volgende partijen:
1. Accare
2. Alliade
3. Buitengewoon
4. Cedin
5. Comfortzorg
6. Driestroom
7. Factor 5
8. Jeugdhulp Friesland
9. Legers des Heils
10. Molendrift
11. Peter Schleiffert Advies & Ondersteuning
12. Psychotherapie Drachten
13. Rondom Zorg
14. VNN
15. Wolfert in context
Brede informatieve sessie afsluiting marktconsultatie
Op 15 februari organiseerden we een online ‘brede informatieve sessie afsluiting marktconsultatie’ voor de inkoop jeugdhulp 2022. Afgelopen maanden hebben we veel input uit ‘het veld’ opgehaald middels een doorlopende marktconsultatie.
Tijdens de sessie op 15 februari presenteerden we de contouren van de inkoopstrategie aan de markt.